Zielona szkoła

ikona

„Kobiernice na zielonej szkole w Łebie”

W dniach od 1 do 10 czerwca 2017 roku uczniowie klas III i V Szkoły Podstawowej w Kobiernicach przebywali na zielonej szkole. W tym roku miejscem pobytu była Łeba – OKW Słoneczko.

Podczas pieszych spacerów po Łebie poznawaliśmy historię tego miasteczka, najciekawsze miejsca  m.in. Aleję Prezydentów na deptaku,  najstarsze budynki w Łebie, port rybacki i jachtowy.

Zwiedziliśmy też Słowiński Park Narodowy. Na wydmy jechaliśmy łebską kolejką, następnie płynęliśmy statkiem po Jeziorze Łebskim. Na miejscu zachwycaliśmy się pięknymi widokami i korzystając ze słonecznej pogody, „pobaraszkowaliśmy” na Górze Łąckiej. A wydmy, zgodnie ze swoim zwyczajem, niezauważalnie się … ruszały. Następnym punktem naszej wycieczki było Muzeum Wyrzutni Rakiet w Rąbce.

Odwiedziliśmy również Trójmiasto. W Akwarium Gdyńskim poznaliśmy niezwykłe gatunki ryb, płazów i gadów pochodzących z różnych rejonów świata.  Największe wrażenie zrobiły na nas kilkumetrowe anakondy o czarno-żółtym zabarwieniu skóry i masywnym cielsku. Po dwóch godzinach oglądania ciekawych mieszkańców słonych wód, poszliśmy zwiedzać zacumowany obok żaglowiec „Dar Pomorza”. Przewodnik opowiedział nam o tym, że na nim szkolili się studenci Wyższej Szkoły Morskiej. Podziw wzbudziły bardzo wysokie maszty, na które musieli wspinać się marynarze.

Spacerując po Gdańskiej Starówce słuchaliśmy opowieści przewodniczki o historii tego miasta i jego zabytkach. Na chwilę zatrzymaliśmy się przy fontannie Neptuna. Nie zabrakło też czasu na zakup pamiątek.

Podczas 10 – dniowego pobytu poznawaliśmy nie tylko ciekawe miejsca. Spędzaliśmy czas na nauce (tak trochę), ale przede wszystkim na zabawach integracyjnych i grach sportowo-rekreacyjnych. Dużo śmiechu i radości dostarczyła nam Baloniada – zabawy ruchowe z napełnionymi wodą balonami. Odpoczywaliśmy przy ognisku z pieczeniem kiełbasek i śpiewem piosenek. Olbrzymią frajdą była zabawa w największym w Polsce naturalnym Labiryncie 3D. Podczas zajęć „Czara Ognia” rozwiązywaliśmy zadania z czarodziejskiego świata Harrego Pottera. Niektórym jeszcze dziś „dusza trzęsie się -ze śmiechu” – na myśl o poszukiwaniu wyjścia z labiryntu… Trochę czasu spędziliśmy w magicznym ogrodzie drewnianych gier wielkoformatowych. Rywalizowaliśmy w wielu dyscyplinach podczas Dnia Sportu. Były też dyskoteki, przejażdżki gokartami, skoki na trampolinie, mecze piłki plażowej itd.

Ale przede wszystkim zażywaliśmy świeżego powietrza podczas pobytu na plaży. Młodsze dzieci nie chciały się oderwać od swoich budowli z piasku, poszukiwania muszelek i bursztynów. Starsi preferowali piłkę plażową. Każdy jednak zerkał w stronę lekko wspienionych fal i szumiącego morza. Pokusa była tak silna, że w końcu wszyscy sprawdziliśmy, czy woda jest zimna. Chcieliśmy, choć na chwilkę podreptać po mokrym piasku, przeskakiwać przez fale, a niektórzy nawet się zanurzyć… oczywiście po kolana. W końcu po ten upragniony „kawałek” morza tu przyjechaliśmy! Ukoronowaniem i przez niektórych z niepokojem oczekiwanym wydarzeniem był chrzest morski czyli Neptunalia. Dzielnie pokonywaliśmy tor przeszkód, aby móc stanąć przed Neptunem i zostać przyjętym do grona Wilków Morskich z nowym, morskim imieniem.

Niestety, wszystko co dobre, szybko się kończy… Nadszedł czas powrotu do naszych domów i szkoły. w pogodnej i rozśpiewanej atmosferze zakończyła się tegoroczna „zielonka”. Wszyscy  wróciliśmy zadowoleni, zintegrowani, bogatsi o nowe doświadczenia edukacyjne, kulturowe i społeczne.

Anna Jurczak

Na koniec filmik, który powstał dzięki życzliwości i pracy jednego z rodziców, p. Zbigniewa Jarguza,
zdjęcia pochodzą ze zbiorów pani Anny Jurczak i Joanny Tylendy.