Jak odpoczywamy podczas wakacji?

IKONA

Z pamiętnika kolonisty
Jastrzębia Góra- OW ,,Feniks” 25.06. – 06.07.2017 r.

W dniu 25.06.2017 r.  piętnastu uczniów z Zespołu Szkół w Kobiernicach oraz siedmiu uczniów z ościennych miejscowości wyruszyło na kolonię do Jastrzębiej Góry. Dołączyło do nas dwudziestu sześciu uczniów ze szkoły w Osieku i razem podróżowaliśmy przez cały nasz kraj. O godz. 17:00 byliśmy na miejscu, czyli w OW ,,Feniks” w Jastrzębiej Górze. Po zjedzeniu obiadu i rozpakowaniu bagaży poszliśmy przywitać się z morzem, oglądaliśmy piękny zachód słońca i spacerowaliśmy po plaży.

26.06. – poniedziałek

W tym dniu poznawaliśmy miasto, spacerowaliśmy po plaży. Po obiedzie i krótkim odpoczynku spędziliśmy czas na sportowo, grając w piłkę siatkową i bawiąc się na placu zabaw. Po kolacji była dyskoteka, w czasie której wszyscy świetnie się bawili. Mieliśmy okazję bliżej poznać koleżanki i kolegów z Osieka.

27.06. – wtorek

Przed obiadem wybraliśmy się do Władysławowa. Zwiedziliśmy największy na polskim wybrzeżu port rybacki. Przeszliśmy do Cetniewa, spacerowaliśmy aleją Gwiazd Sportu oraz zwiedziliśmy teren Ośrodka Przygotowań Olimpijskich. Po obiedzie wesoło bawiliśmy się na plaży, zażywając kąpieli słonecznych. w tym dniu był też czas na spacer ulicami Jastrzębiej Góry, zakupy oraz podziwianie zachodzącego słońca. Mieliśmy też okazję popisać się talentem wokalnym w czasie karaoke. Wielu z nas chętnie śpiewało  z mikrofonem w ręku znane wakacyjne piosenki.

28.06. – środa

Korzystając z słonecznej pogody wyruszyliśmy na plażę, korzystaliśmy z kąpieli słonecznych i morskich w obecności ratownika. Odbył się też konkurs rzeźby w piasku. Po południu nastąpił dalszy ciąg zabaw na plaży, ponieważ słoneczna pogoda zachęcała do zabaw na piasku. Po kolacji wybraliśmy się na spacer ulicami miasta.

29.06. – czwartek

Przed południem wzięliśmy udział w kolonijnym turnieju siatkarskim. Nasza żeńska drużyna dzielnie walczyła na boisku o każdy punkt, a pozostali zagrzewali dziewczyny do walki. Mimo, że dziewczyny nie wygrały żadnego meczu, to zasłużyły na  brawa, szczególnie w meczu z gimnazjalistami, którzy pokonali je kilkoma punktami.  Po południu bawiliśmy się na krytym basenie, a po kolacji odbyło się ciekawe spotkanie z przedstawicielami regionalnego zespołu kaszubskiego, którzy zapoznali nas z językiem i  muzyką tego regionu Polski.

30.06. – piątek

W tym dniu odbyła się kolejna wycieczka. Pojechaliśmy na Półwysep Helski.  Przed podróżą ogłoszony został konkurs, polegający na zapamiętaniu nazw wszystkich miejscowości leżących na półwyspie. W Helu na Helu przeżyliśmy niezapomniany rejs statkiem o nazwie ,,Ocean” oraz zwiedziliśmy fokarium. Wizyta w fokarium  wypadła w porze karmienia fok, więc mieliśmy okazję przyjrzeć się fokom oraz posłuchać informacji o życiu tych zwierząt. Po południu odbył się konkurs plastyczny pt. ,,Najciekawszy dzień, najciekawsze miejsce” oraz konkurs wiedzy, który polegał na zapisaniu na kartkach nazw miejscowości leżących na Półwyspie Helskim. Do konkursu wiedzy przystąpiło tylko siedem osób, ale wszystkie bezbłędnie zapamiętały nazwy. Po kolacji była dyskoteka oraz mini rozgrywki sportowe.

01.07. – sobota

Niestety pogoda w sobotę nie sprzyjała zabawom na świeżym powietrzu, ponieważ siąpił deszcz, dlatego przed obiadem skorzystaliśmy z kąpieli w krytym basenie, później kibicowaliśmy naszemu koledze w czasie Kolonijnego Turnieju Tenisa Stołowego. Po obiedzie odwiedziliśmy Muzeum Figur Woskowych, w którym zrobiliśmy wiele zdjęć ze znanymi osobami. Natomiast po kolacji wysłuchaliśmy w miejscowym kościele koncertu organowego.

02.07. – niedziela

Przed południem wzięliśmy udział w mszy świętej, a później w czasie spaceru włączyliśmy się do akcji zorganizowanej przez PZU ,,Bezpieczne wakacje z Niestraszakmi”. Po obiedzie wybraliśmy się do latarni morskiej w Rozewiu. Atrakcją była przejażdżka meleksami. Wszyscy dzielnie wspięli się na szczyt latarni, skąd podziwialiśmy panoramę okolicy. Do ośrodka wróciliśmy pieszo, plażą,  do plaży zeszliśmy uroczym ,,Lisim Jarem”. Po kolacji było ognisko z pieczeniem kiełbasek i wspólne śpiewanie.

03.07. – poniedziałek

Po śniadaniu zaopatrzeni w ,,suchy prowiant” wyruszyliśmy autokarem na całodniowa wycieczkę do Trójmiasta. Najpierw zatrzymaliśmy się w Gdyni, zwiedziliśmy Oceanarium oraz Dar Pomorza. Później podziwialiśmy gdańską Starówkę, byliśmy w Katedrze NMP, przy Żurawiu, a przed pomnikiem Neptuna zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcia. Ostatnim etapem wycieczki było Westerplatte. Była okazja do zadumy i refleksji, ponieważ zatrzymaliśmy się na cmentarzu, gdzie spoczywają obrońcy Westerplatte, a później przeszliśmy pod monumentalny pomnik poświęcony poległym marynarzom. Na pewno zapamiętamy ogromny napis: ,,Nigdy więcej wojny” oraz słowa, które wypowiedział św. Jan Paweł II w czasie wizyty na Westerplatte: „Każdy z was, młodzi przyjaciele, znajduje też w życiu jakieś swoje Westerplatte. Jakiś wymiar zadań, które musi podjąć i wypełnić. Jakąś słuszną sprawę, o którą nie można nie walczyć. Jakiś obowiązek, powinność, od której nie można się uchylić. Nie można zdezerterować”. Do ośrodka wróciliśmy zmęczeni, ale szybko odzyskaliśmy siły i po obiadokolacji bawiliśmy się jeszcze na plaży i oglądaliśmy piękny zachód słońca.

04.07. – wtorek

Przed południem odbyła się olimpiada kolonijna, startowaliśmy w różnych konkurencjach: był skok w dal, bieg krótkodystansowy oraz pokonywanie toru przeszkód. Zwycięzcy otrzymali pamiątkowe dyplomy. Po obiedzie odbyły się Neptunalia, w czasie których grupa kolonistów została przyjęta do grona wilków morskich. Aby otrzymać tytuł ,,wilka morskiego” należało pokonać tor przeszkód, pokłonić się Neptunowi oraz spożyć specjalnie przygotowaną kanapkę i wypić ,,napój bogów”. 😉 Przed kolacją wysłuchaliśmy szant śpiewanych przez członka zespołu ,,Kubryk”. Po kolacji wybraliśmy się do Multikina na film pt. ,,Gru, Dru i Minionki”

05.07. – środa

Przed obiadem wspaniale bawiliśmy się w ,,Parku Rozrywki”, niektóre dziewczynki ozdobiły swoje włosy ,,sznurkowymi” warkoczykami. Po obiedzie pogoda sprzyjała plażowaniu, bawiliśmy się w piasku i przy brzegu morskim. Po kolacji zrobiliśmy ostatnie zakupy, a potem z żalem pożegnaliśmy się z Jastrzębią Górą i pomachaliśmy morzu na pożegnanie. Atrakcją wieczoru było podsumowanie wszystkich konkursów, wręczenie nagród, dyplomów i upominków. Natomiast prawdziwym wyzwanie wieczoru było pakowanie bagaży, 😉 ale udało się zapiąć wszystkie walizki.

06.07. – czwartek

Po śniadaniu ruszyliśmy w drogę powrotną i około godziny 19:00 rzuciliśmy się w ramiona stęsknionych rodziców.

Długo będziemy wspominać czas spędzony na kolonii w Jastrzębiej Górze. Był to nie tylko czas wspaniałej zabawy, ale i okazja do nawiązania kontaktów koleżeńskich z kolonistami z Osieka, (w drodze powrotnej kilka osób zmieniło miejsce w autokarze). 😉 Ale przede wszystkim była to wspaniała okazja do poznawania naszego pięknego kraju, budzenia uczuć patriotycznych i zdobywania wiedzy poprzez bezpośrednią obserwację i przeżywanie.